Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/drbutir/domains/drbut.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39 Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/drbutir/domains/drbut.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39 Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/drbutir/domains/drbut.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39 Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/drbutir/domains/drbut.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39 بهترین جراح بینی در تهران 1401 - دکتر بیوتی

بهترین جراح بینی در تهران 1401

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/drbutir/domains/drbut.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

بهترین جراح بینی در تهران را چگونه انتخاب کنیم؟

به طور حتم قبل از انجام جراحی بینی مانند همه جراحی های دیگر سوالاتی در ذهن ایجاد می شود که یافتن پاسخ برای آنها دشوار است. سوالاتی مانند هزینه جراحی بینی چقدر است؟ بهترین جراح بینی در تهران کیست؟ چگونه بهترین جراح بینی در تهران را پیدا کنیم؟ و… در این مطلب از سایت دکتر بیوتی با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات خود پاسخ داده و نمونه کارها و فیلم های جراحی بینی را مشاهده نمایید.

مطلب پیشنهادی: هزینه عمل لیزیک ، آب مروارید و انحراف چشم در بیمارستان میلاد تهران

رینوپلاستی چیست؟

جراحی بینی در اصطلاح علمی رینوپلاستی نامیده می شود. جراح پلاستیک یا متخصص گوش و حلق و بینی برای اصلاح فرم بینی و رفع مشکلات تنفسی تغییرات لازم را در ساختار بینی ایجاد می کند. مشکلاتی مانند قوز بینی، کجی بینی، چاق شدن بینی و افتادگی یا پهن بودن نوک بینی با این جراحی زیبایی قابل درمان است.

اکثر ما می دانیم که رایج ترین جراحی در کشورمان جراحی بینی در تهران است. افراد زیادی هر ساله این جراحی زیبایی را انجام می دهند. جراحی بینی در تهران بسیار رایج است. تعداد زیادی از داوطلبان این جراحی از شهرهای دیگر به تهران سفر می کنند تا این عمل زیبایی را نزد بهترین جراح بینی در تهران انجام دهند. حتی تعداد زیادی از مسافران به پایتخت جراحی بینی دنیا سفر می کنند تا زیبایی بینی خود را به دست بهترین متخصصان جراحی زیبایی کشورمان بسپارند.

جراح بینی بازیگران ایرانی کیست

چه کسانی برای جراحی بینی توصیه می شوند؟

در پاسخ به این سوال که چرا جراحی بینی انجام می شود و بهترین کاندیدای آن چه کسانی هستند، باید گفت که خانم ها و آقایان برای رفع مشکلات زیر این جراحی را انجام می دهند:

  • اصلاح فرم بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • بینی کج و منحرف
  • اصلاح پهنای نوک بینی
  • گوشت اضافی و گرفتگی بینی را از بین ببرید
  • بینی قوز دار (در اصطلاح کلی بینی عقابی)

 

چه کسانی نباید جراحی زیبایی بینی انجام دهند؟

قبل از جراحی، بسیاری از افراد این سوال را در ذهن دارند که  جراحی بینی برای چه افرادی خطرناک است ؟ اگرچه جراحی زیبایی بینی در تهران یک عمل رایج است اما در برخی افراد این عمل امکان پذیر نیست و نباید انجام شود. ممنوعیت جراحی بینی شامل افراد زیر می شود:

  1. افرادی که چاقی شدید دارند
  2. زنان زیر 16 سال و مردان زیر 18 سال
  3. زنانی که کمتر از 6 ماه قبل زایمان کرده اند
  4. زنان باردار (جراحی بینی برای زنان باردار ممنوع است)
  5. سیگاری هایی که در طول روز تعداد زیادی سیگار می کشند
  6. افراد مبتلا به اختلالات لخته شدن خون (مانند هموفیلی)
  7. کسانی که جراحی بینی اولیه آنها کمتر از یک سال پیش انجام شده است
  8. افرادی که فرم بینی خود را به دلایل روانی نامناسب می دانند (اختلال بدشکلی بدن)
  9. افرادی که به صورت حرفه ای یا غیر حرفه ای به ورزش های سنگین و رزمی مانند تکواندو، بوکس، کشتی و … می پردازند.
  10. افراد مبتلا به بیماری های خاصی مانند سرطان یا دیابت (در صورت داشتن دیابت کنترل شده، جراحی بینی برای افراد دیابتی  مجاز است  )
  11. در ضمن باید گفت خانم هایی که بعد از جراحی بینی قصد بارداری دارند باید  حداقل 6 ماه بعد از جراحی بینی برای باردار شدن اقدام کنند.

دلایل جراحی بینی

مشکلات بینی می تواند از بدو تولد مادرزادی باشد یا بعد از تصادف ایجاد شود. به عنوان مثال برخی از افراد با مشکل انحراف بینی (پیچ خوردگی تیغه بینی) به دنیا می آیند و برخی دیگر در اثر ضربه به بینی در ورزش دچار شکستگی و کج شدن تیغه بینی می شوند. در هر صورت این مشکلات با کمک جراحی توسط یک جراح بینی خوب قابل حل است.

 

انواع روش های جراحی بینی چیست؟

دکتر عمل جراحی بینی را با استفاده از تکنیک های جدید جراحی بینی و تحت بیهوشی عمومی انجام می دهد. در تصویر زیر نحوه انجام رینوپلاستی را مشاهده می کنید: به طور کلی جراحی بینی به دو صورت جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود. تشخیص و انتخاب هر یک از این روش ها بر عهده بهترین جراح بینی است. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.

 

جراحی بینی در تهران چگونه انجام می شود؟

این رایج ترین عمل جراحی بینی است که در آن جراح برشی را در پایه بینی (کلوملا) ایجاد می کند و سپس پوست بینی را به طور کامل به سمت بالا بالا می برد. با این روش جراح به ساختار بینی دسترسی کامل خواهد داشت و به راحتی اصلاحات لازم را انجام می دهد. از مزایای جراحی بینی می توان به دسترسی کامل جراح به ساختار بینی، کاهش احتمال نامشخص بودن سوراخ های بینی پس از جراحی، فضای بیشتر برای کار جراح، اصلاح آسان تر پیچ خوردگی و انحراف بینی و نتیجه جراحی زیباتر اشاره کرد. اگر جراح در این جراحی مهارت و تخصص بالایی داشته باشد، اثری از بخیه روی بینی باقی نمی ماند.

 

جراحی بینی بسته چگونه انجام می شود؟

این روش بدون ایجاد برش روی بینی انجام می شود. جراح با استفاده از ابزار مخصوص پوست بینی را بالا نگه می دارد و سپس از داخل بینی جراحی را انجام می دهد. از مزایای این روش برش ندادن و عدم باقی ماندن نقطه بر روی کلوملا است و مدت زمان عمل کوتاهتر است. اما بسیاری از جراحان بینی این روش را برای جراحی مناسب نمی دانند زیرا جراح دید کاملی از ساختار بینی ندارد و نمی تواند اصلاحات پیچیده تری را انجام دهد.

جراحی بینی باز بهتر است یا بسته؟

امروزه اکثر متخصصین جراحی بینی متوجه شده اند که مزایای جراحی بینی باز بیشتر از نوع بسته آن است. در واقع، در طول این عمل، جراح به لطف میدان دید وسیع تر، می تواند به راحتی و بدون هیچ خطایی تغییراتی را ایجاد کند. در ضمن نتیجه این روش بهتر از عمل بینی بسته است.

 

 

انواع بینی برای جراحی

اگر تصمیم گرفته اید که  بینی خود را جراحی کنید ، احتمالا دو کلمه بینی گوشتی و بینی استخوانی را شنیده اید. اما تفاوت این دو نوع بینی چیست؟ چگونه بینی گوشتی و استخوانی را تشخیص دهیم؟ یا بهتر است بگوییم انواع مدل های بینی چیست؟ بینی ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. بینی گوشتی
  2. بینی استخوانی

در ادامه به بررسی ویژگی های هر یک از این نوع بینی ها می پردازیم.

 

بینی گوشتی

پوست ضخیم، چرب، غضروف ضعیف و پهنای نسبی نوک بینی از خصوصیات کلی این نوع بینی است.

 

آیا بینی گوشتی بعد از عمل به حالت اول بر می گردد؟

بسیاری از افرادی که دارای بینی گوشتی هستند ابراز نگرانی می کنند که بعد از مدتی بعد از جراحی بینی بینی آنها به حالت اولیه خود بازگردد. اما این نظر امروزه با پیشرفت تکنیک های جراحی دیگر چندان صحیح نیست.

 

بینی استخوانی

غضروف قوی، پوست نازک و سپتوم بینی که اغلب پیچ خورده از مشخصه های این نوع بینی است.

 

بهترین جراح بینی گوشتی و استخوانی در تهران کیست؟

تا اینجا انواع بینی را یاد گرفتیم. حال باید به دنبال پزشکی باشیم که بتواند هر یک از این نوع بینی ها را به درستی و زیبایی انجام دهد. در واقع باید به دنبال بهترین جراح بینی باشیم تا با مهارت های خود بینی ما را زیبا کند. اما ویژگی های این جراح چیست؟ باید بگوییم که این قسمت مهمترین قسمت تصمیم شما برای جراحی است. زمانی که تصمیم به جراحی بینی می گیرید، مهم ترین هدف شما باید انتخاب یک متخصص بینی خوب باشد، زیرا اگر این مرحله را به درستی انجام ندهید، باید درخواست  جراحی ترمیمی بینی کنید. پس حتما به موارد زیر در ویژگی های پزشک توجه کنید:

  • اخلاق کاری داشته باشید
  • برای پاسخگویی به بیمار صبور باشید
  • در جراحی بینی مهارت و تجربه داشته باشید
  • تعداد زیادی پورتفولیو موفق داشته باشید
  • تخصص کافی در علم جراحی بینی
  • داشتن علم زیبایی شناسی برای انتخاب مدل مناسب برای فرد
  • حمایت کامل از بیمار قبل و بعد از جراحی
  • مهارت در جراحی بینی

بهترین جراح بینی گوشتی در تهران کیست؟

بینی گوشتی یکی از پرتقاضاترین بینی ها در جراحی می باشد و موفقیت جراحی آن مستقیماً به مهارت پزشک بستگی دارد تا بتواند این جراحی را با ظرافت تمام انجام دهد. اگر پزشک به کار خود مسلط باشد، این عمل بسیار خوب انجام می شود و قابل برگشت نخواهد بود. یک جراح بینی خوب در تهران به عیوب بینی مانند پهنی نوک بینی و گوشتی بودن آن رسیدگی می کند. همچنین فرد را به انتخاب مناسب ترین مدل بینی برای جراحی بینی راهنمایی می کند.

بهترین جراح بینی استخوانی در تهران کیست؟

همانطور که گفتیم بینی استخوانی را می توان با ویژگی پوست نازک تشخیص داد. پوست نازک این بینی کمک می کند که نتایج جراحی بسیار زیباتر به نظر برسد. اما فراموش نکنیم که برآمدگی از دیگر ویژگی های این مدل بینی است. یک جراح بینی خوب آنقدر در کارش مهارت دارد که قوز بینی را درست می کند و تیغه بینی را به درستی تغییر می دهد.

 

آشنایی با مدل های مختلف جراحی بینی در تهران

یکی از مهم ترین بخش های جراحی بینی، انتخاب مدل مناسب بینی است. تمام طراحی های بینی برای همه چهره ها مناسب نیستند. توصیه صحیح و اطلاع رسانی صحیح به بیمار در مورد مدل انتخابی بر عهده یک پزشک خوب است که با علم زیبایی شناسی خود معیارهای زیبایی را به فرد اطلاع دهد. به طور کلی مدل های بینی عبارتند از:

  • بینی عروسکی (بینی فانتزی)
  • اندازه عادی
  • بینی نیمه عروسکی (نیمه فانتزی)

بهترین جراح بینی در تهران کیست؟

زمانی که جراحی بینی برای اولین بار در ایران رایج شد، این طراحی بینی طرفداران زیادی داشت. اما با گذشت زمان و بررسی های علمی مشخص شد که این مدل استانداردهای لازم برای تنفس را ندارد. بینی عروسکی به عنوان بینی فانتزی نیز شناخته می شود و از ویژگی های ظاهری آن می توان به نوک بینی بلند، استخوان بینی باریک، قوس بزرگ روی تیغه بینی، تیغه کوچک بینی و سوراخ های بینی اشاره کرد. زاویه بین نوک بینی و لب های این مدل بیشتر از 100 درجه است. مشکلات تنفسی ناشی از تیغه و سوراخ های بینی غیر استاندارد باعث شده است که متخصصان خوب گوش و حلق و بینی این مدل را توصیه نکنند. مدل عروسک هرگز برای بینی های چاق و افرادی با چهره های بزرگ توصیه نمی شود.

 

بهترین جراح بینی طبیعی در تهران کیست؟

مدل طبیعی، مدل استاندارد در جراحی بینی است که در مردان و زنان پیروان زیادی دارد. تیغه صاف بدون قوس، اندازه متناسب بینی و سوراخ و زاویه استاندارد نوک بینی و لب ها (90 تا 100 درجه) از ویژگی های این مدل بینی است. مدل بینی طبیعی هم برای بینی چاق و هم برای بینی های استخوانی مناسب است. یک جراح بینی طبیعی خوب در تهران با مهارت خود تمامی الزامات استاندارد این مدل بینی را برآورده می کند. با وجود اینکه بینی بعد از این جراحی زیبا و فرم جذابی دارد اما مشخص نیست که جراحی روی آن انجام شده باشد.

بینی طبیعی یا فانتزی؟

اگرچه بسیاری از خانم ها مدل بینی فانتزی را دوست دارند، اما امروزه متخصصان گوش و حلق و بینی خوب دریافته اند که بینی طبیعی بهترین مدل بینی از نظر تنفس و عملکرد است.

 

بهترین جراحی بینی نیمه فانتزی در تهران کیست؟

مدل نیمه فانتزی یکی دیگر از مدل های پرطرفدار در بین خانم هاست. این مدل بینی که به آن بینی نیمه عروسکی نیز می گویند، در واقع مدلی بین بینی طبیعی و بینی عروسکی (فانتزی) است. تیغه این بینی نه صاف است و نه قوس دار، قوس تیغه در این مدل کم است. تیغه نه ظریف و کوچک مانند بینی عروسک است و نه به اندازه بینی طبیعی پهن است. سوراخ های بینی به اندازه یک بینی معمولی بزرگ نیستند، اما خیلی کوچک هم نیستند. بینی نیمه فانتزی عملکرد کمتری نسبت به بینی معمولی و عملکرد بهتری نسبت به بینی فانتزی دارد.

 

چگونه بهترین پزشک جراحی بینی در تهران را انتخاب کنیم؟

امروزه با گسترش فعالیت پزشکان در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی، شناخت آنها و ارتباط مستقیم با بیمارانشان آسان شده است. فقط قبل از جراحی زمان زیادی را صرف کنید و بررسی های لازم را در مورد جراحی مورد نظر خود با دقت انجام دهید. مراحل زیر می تواند به شما در انتخاب درست در عمل کمک کند.

  • حتما شبکه های اجتماعی، کانال ها و وب سایت ها را بررسی کنید و نمونه کارها و نظرات جراحان بینی در مورد آنها را بخوانید.
  • با بیماران پزشک مشورت کنید و رضایت و نارضایتی آنها را بررسی کنید.
  • لیستی از آدرس ها و شماره تلفن های پزشکانی که نمونه های آنها را دوست دارید و از کیفیت کار آنها مطلع شده اید تهیه کنید.
  • حضوری به مطب دکتر مراجعه کنید و نمونه کار دکتر را ببینید.
  • در جلسه مشاوره حضوری، حتما ویژگی هایی را که در بالا به آن اشاره کردیم در نظر بگیرید.

 

یک جراح بینی خوب در حین جراحی چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیرد؟

در جراحی بینی، پزشک باید نکات زیر را رعایت کند:

  • رینوپلاستی بر اساس معیارهای زیبایی
  • شکل استاندارد بینی (نوک بینی را زیاد بالا نیاورید، در سوراخ های بینی تقارن ایجاد کنید و غیره)
  • رفع مشکلات بینی از جمله رفع برآمدگی بینی، کجی بینی، افتادگی نوک بینی
  • دقت و ظرافت در جراحی
  • مهارت و علم برای شناخت عصب بویایی بیمار و آسیب نرساندن به حس بویایی او

 

جراحی بینی توسط پزشک غیرمتخصص چه عوارضی دارد؟

جراحی بینی باید توسط یک متخصص مجرب خوب انجام شود تا از بروز  مشکلات بعد از جراحی بینی جلوگیری شود . عوارض جراحی بینی که توسط پزشک غیر متخصص انجام می شود عبارتند از:

  • آسیب به حس بویایی فرد برای همیشه
  • مشکلات تنفسی (خس خس سینه، خروپف در خواب و …)
  • تنفس قطع شده در خواب
  • شروع سردردهای ناشی از تنفس ضعیف
  • تغییر شکل بینی و نداشتن فرم مناسب
  • عدم تقارن بینی
  • کج شدن بینی بعد از جراحی (به جراح و همچنین مراقبت های بعد از جراحی بینی بستگی دارد )

 

جراحی بینی در مردان چگونه انجام می شود؟

بهترین جراح بینی مردانه

بهترین جراح بینی مردانه

امروزه برخلاف گذشته، مردان نیز به زیبایی و جذابیت مردانه خود اهمیت می دهند. به همین دلیل جراحی بینی برای آقایان نسبت به گذشته رایجتر شده است. اما مهمترین ویژگی جراحی بینی برای آقایان حفظ فرم بینی با توجه به چهره مردانه افراد است. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی آناتومی بدن مردان، بینی مردان حدود ده درصد بزرگتر از بینی زنان است. در جراحی بینی مردان، تخصص و مهارت پزشک بسیار مهم است و باید شکل بینی به گونه ای باشد که چهره مردانه حفظ شود. انتخاب بهترین جراح بینی برای مردان ممکن است کار دشواری به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن تمام ویژگی های فوق، می توانید انتخاب درستی داشته باشید.

 

تفاوت بین جراحی بینی مردانه و زنانه چیست؟

طبق آماری که به تازگی منتشر شده است، حدود 20 درصد از جراحی های بینی بر روی مردان انجام می شود. رعایت فرم بینی با توجه به چهره و آناتومی مردانه در جراحی بینی مردانه بسیار مهم است. زاویه چرخش نوک بینی در خانم ها و آقایان متفاوت است و در آقایان نباید زاویه به گونه ای باشد که حفره های بینی نمایان باشد.

همانطور که در ظاهر مردان و زنان تفاوت جنسیتی وجود دارد، نوع جراحی زیبایی مردان نیز با زنان متفاوت است. آنچه جراحان بینی در حین جراحی در نظر می گیرند، صورت مخروطی شکل برای مردان و صورت قلب برای زنان است. یکی دیگر از تفاوت های بینی خانم ها و آقایان اندازه، عرض و ارتفاع بینی است که در جراحی بینی باید به آن توجه شود.

 

آیا جراحی بزرگ کردن بینی وجود دارد؟

در میان جراحی های بینی که در بین عموم مردم و با هدف کاهش سایز بینی رایج است، مواقعی پیش می آید که افراد تمایل به افزایش فرم بینی خود دارند. به همین دلیل، بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا جراحی بزرگ کردن بینی امکان پذیر است یا خیر. باید گفت که بله این عمل امکان پذیر است. اکثر افرادی که می خواهند عمل بزرگ کردن بینی انجام دهند افرادی هستند که بینی آنها به طور مادرزادی کوچک است و یا در اثر جراحی نادرست بینی آنها بسیار کوچک شده و ظاهر چهره آنها را خراب کرده است. چنین افرادی می توانند برای بزرگ کردن بینی خود به یک جراح بینی خوب در تهران مراجعه کنند.

 

جراحی بزرگ کردن بینی چگونه انجام می شود؟

برای جراحی بزرگ کردن بینی (Augmented Nose Surgery) باید یک چارچوب کلی زیر پوست قرار داده شود تا جراح بینی بتواند تمام برجستگی های مورد نظر را برای ترمیم اعمال کند. در طی این جراحی پل بینی صاف می شود و برجستگی بینی به حالت متعادل برمی گردد. هنگام انجام این جراحی معمولاً پزشک برشی در پوست دیواره بینی یا قسمت داخلی سوراخ بینی ایجاد می کند. سپس در صورت نیاز به پیوند استخوان از دنده ها، استخوان پشت آرنج، سطح خارجی جمجمه، استخوان ران و … استفاده می کند. پیوند استخوان از این نواحی هیچ مشکلی برای ساختار استخوان ایجاد نمی کند و بیمار دردی احساس نمی کند.

 

آیا جراحی بینی با جراحی زیبایی متفاوت است؟

بله، این دو جراحی متفاوت هستند. افرادی که انحراف بینی دارند یا تیغه بینی آنها کج است. در این افراد انحراف بینی یا سپتوپلاستی  انجام می شود و بینی کج برای تنفس بهتر اصلاح می شود. حال ممکن است آن فرد از نظر ظاهری از بینی خود راضی نباشد. به همین دلیل امکان انجام همزمان جراحی زیبایی و انحراف، به اصطلاح سپتورینوپلاستی وجود خواهد داشت.

 

مشکلات ناشی از انحراف بینی چیست؟

  • تیغه بینی دیواره ای نازک از استخوان و غضروف است که با یک لایه مخاطی نازک پوشیده شده و دو حفره بینی را از هم جدا می کند. به طور معمول، این تیغه باید درست در خط وسط باشد، اما در مورد اکثر افراد اینطور نیست، یعنی این دیوار کمی به سمت راست یا چپ شیب دارد. اگر انحراف تیغه بینی ضعیف باشد اشکالی ندارد، اما در 10 درصد کل جامعه این انحراف به حدی است که باعث مشکلات تنفسی می شود.
    این افراد اغلب شب ها با دهان باز نفس های سنگین می کشند که باعث بی خوابی و خشکی دهان می شود. نکته جالب در مورد این افراد این است که هرگاه به سمتی که انحراف تیغه آن وجود دارد بخوابند مشکلی ندارد و زمانی که آنها در طرف مقابل بخوابند، بینی آویزان می شود.
  • خشکی و خونریزی بینی
  • سرکوب یا انسداد کامل یا جزئی تنفس از طریق بینی
  • تنفس با دهان باز هنگام خواب (بی خوابی و خشکی دهان ناشی از آن)
  • افزایش احتمال  سینوزیت  و سردرد ناشی از حشرات

 

هزینه جراحی بینی در تهران چقدر است؟

هزینه این عمل زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. تخصص و مهارت جراح و همچنین دانش وی، تعداد عمل های موفقیت آمیز وی، وسعت مشکل بیمار و پیچیدگی جراحی (خواه بینی گوشتی یا استخوانی)، هزینه کلینیک جراحی و هزینه دستیاران پزشک در قیمت نهایی این عمل موثر است. ضمناً باید گفت که بیمه درمانی این جراحی را پوشش نمی دهد و هزینه تماماً بر عهده خود بیمار است.

 

جراحی بینی شکسته و رینوپلاستی برای ورزشکاران چگونه انجام می شود؟

بسیاری از افرادی که به ویژه آقایان به دنبال جراحی بینی هستند، ورزشکارانی هستند که در حین ورزش با مشکل شکستگی بینی مواجه شده اند. اگر این افراد بلافاصله پس از شکستن بینی در حین ورزش به پزشک مراجعه کنند، درمان و جراحی آسانتر می شود. اما اگر زمان زیادی از آسیب گذشته باشد، کار درمان و جراحی دشوارتر می شود.

 

علائم شکستگی بینی چیست؟

علائم شکستگی بینی  عبارتند از:

  • درد یا خشکی، به ویژه هنگام لمس بینی
  • تورم و تورم بینی و اطراف آن
  • خونریزی بینی
  • کبودی اطراف بینی یا چشم
  • بیمه پیچ خورده یا مخدوش
  • مشکل در تنفس از طریق بینی
  • آبریزش بینی
  • احساس گرفتگی در یک یا هر دو سوراخ بینی

 

اقدامات بعد از عمل جراحی بینی

عمل بینی

عمل بینی

رینوپلاستی مانند تمام عمل های دیگر به دانش قبل از عمل محدود نمی شود. اقدامات و مراقبت های بعد از آن نیز بسیار مهم است. در این بخش به تمام مسائل بعد از جراحی بینی می پردازیم.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

همانطور که اقدامات انجام شده قبل از عمل زیبایی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، پس از این جراحی نیز باید مراقبتهایی برای اطمینان از نتیجه مطلوب جراحی انجام شود.

  • در روز عمل فردی را همراه خود بیاورید زیرا پس از ترخیص به کمک او نیاز خواهید داشت و به تنهایی قادر به انجام آن نخواهید بود.
  • وقتی به خانه می رسید از غذاهای نرم و آبکی مانند سوپ و فرنی استفاده کنید.
  • به مدت 48 ساعت پس از عمل، کمپرس یخ را روی نواحی کبودی قرار دهید. مراقب باشید به پانسمان بینی فشار وارد نکنید.
  • گاز استریلی که پزشک زیر سوراخ های بینی شما گذاشته می تواند تا 48 ساعت بعد از عمل با خون آغشته شود که به راحتی می توانید آن را عوض کنید. پرستار نحوه تعویض این گاز استریل را به شما آموزش می دهد.
  • برای کاهش کبودی و تورم صورت، هنگام استراحت و خواب حتما سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. با کمک چند بالش زیر سر، خون به راحتی جریان می یابد.
  • از خندیدن با صدای بلند، باز کردن بیش از حد دهان و زیاد صحبت کردن خودداری کنید.
  • حتما به پشت بخوابید و از خوابیدن به پهلو خودداری کنید.
  • از پاشیدن آب صورت و خیس کردن چسب بینی خودداری کنید. می توانید از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید.
  • دندان های خود را به آرامی با یک مسواک نرم مسواک بزنید.
  • چسب بینی در 2 هفته اول بسیار مهم است. نحوه صحیح چسباندن نوار چسب را از پزشک خود بیاموزید.
  • تا 2 ماه پس از جراحی از فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • استفاده از عینک حداقل تا 2 ماه بعد از جراحی بینی ممنوع است.
  • از قرار گرفتن در معرض گرمای خورشید، شعله های گاز یا رفتن به سولاریوم خودداری کنید.

 

بعد از جراحی بینی چه بخورم؟

بعد از جراحی تغذیه بسیار مهم است. غذا نباید سخت جویده شود تا به عضلات بینی و صورت فشار نیاید. غذاهای مایع مانند سوپ و فرنی بهترین نوع غذا بعد از جراحی بینی هستند.

 

رژیم غذایی بعد از جراحی بینی

  • بعد از عمل چیزی نخورید و ۲ تا ۳ ساعت پس از خروج از بیمارستان ناشتا باشید.
  •  اگر حالت تهوع و استفراغ ندارید، می توانید ظرف 2 ساعت با قاشق آب بنوشید.
  • به مدت 24 ساعت فقط مایعات مصرف کنید.
    پس از  جراحی بینی  ، به مدت دو هفته از رژیم غذایی نرم استفاده کنید و از غذاهایی که نیاز به جویدن دارند (مانند سیب، سیخ و ته دیگ) اجتناب کنید.
  • سعی کنید غذاهای پر کالری بخورید زیرا بدن شما بعد از جراحی بینی به کالری نیاز دارد.
  • ممکن است به دلیل استرس و گرفتگی بینی یا ترس از حالت تهوع تا یک هفته بعد از عمل اشتها نداشته باشد. ولی باید بخوری زیرا بدن شما به کالری نیاز دارد. و سعی کنید کمتر غذاهای فرآوری شده مصرف کنید. غذاهای طبیعی بهترین گزینه هستند.
  • سعی کنید از آب میوه های تازه و طبیعی استفاده کنید زیرا برای از بین بردن تورم و رفع تورم بینی مفید هستند. آب میوه ها و کیسه های مصنوعی تاثیر زیادی ندارند.
  • سعی کنید فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. فیبر مکانیسم حذف را به حالت عادی برمی گرداند.
  • تا دو هفته بعد از جراحی از خوردن غذاهای تند و فلفلی خودداری کنید.

 

چگونه بعد از جراحی بینی خود را بشوییم؟

یکی از مهمترین کارهایی که بعد از جراحی بینی باید انجام دهید، شستن بینی با محلول مناسب است.
راه حل های زیادی برای شستشوی بینی وجود دارد، اما پزشکان معمولا شستن بینی با سرنگ را توصیه می کنند که هم بسیار آسان است و هم بهتر از سایر روش های شستشوی بینی.
شستشوی بینی معمولا یک هفته پس از عمل شروع می شود. در هفته اول جراحی، شستشو با قطره چکان یا اسپری بینی انجام می شود.
محلول کلرید سدیم 0.9 است. برای تزریق این محلول به بینی از سرنگ 10 سی سی استفاده می کنید و بینی خود را از این طریق می شویید.

معمولاً پزشکان شستن بینی با محلول را برای حدود 3-4 ماه توصیه می کنند. شستشو در ماه های اول از کیپ شدن بینی جلوگیری می کند.

 

چسباندن بینی بعد از جراحی را یاد بگیرید

پانسمان بینی بعد از جراحی بسیار مهم است و به همین دلیل جراحان معمولاً در اولین جلسات خود بیمار را پانسمان می کنند. اما با آموزش صحیح نحوه چسباندن چسب، پس از چند جلسه می توان آن را در منزل انجام داد.

 

چه زمانی کورتون بعد از جراحی به بینی تزریق می شود؟

گاهی اوقات در برخی از جراحی های بینی مشاهده می شود که کاهش تورم بیش از حد طبیعی طول می کشد و به همین دلیل بیمار حوصله کافی برای کاهش تورم را ندارد. به طور کلی توصیه ما این است که به بدن خود زمان بدهید تا ورم را کاهش دهد. به خصوص اگر گرفتگی بینی دارید. اما اگر حوصله و تحمل کافی ندارید و پزشکتان تشخیص می دهد که امکان تزریق وجود دارد، یک هفته بعد از عمل، امکان تزریق کورتون در نوک بینی (پشت انتهای بینی) وجود دارد.

 

آیا بعد از عمل بینی کج می شود؟

برخی از کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند بعد از جراحی بینی کج یا نوک بینی پیچ خورده دارند. این مورد بیشتر در افرادی دیده می شود که قبل از جراحی بینی آنها کج بوده و یا انحراف شدید بینی داشته اند. به طور کلی دلایل کج شدن بینی عبارتند از:

  • شایع ترین علت کج شدن بینی بعد از جراحی، تورم اطراف بینی یا تورم نوک بینی است. این تورم باعث می شود که فرد احساس کند بینی خود را کج کرده است. خوشبختانه این نوع تخلفات پس از حداکثر 1 سال برطرف می شود.
  • پیچ خوردگی مادرزادی استخوان ها و ساختار بینی یکی دیگر از دلایل کج بودن بینی است. این انحنا ممکن است نیاز به جراحی بینی داشته باشد.
  • جراحی بد و عدم تخصص پزشک در جراحی تیغه صاف بینی از دیگر علل این مشکل است.
  • ضربه زدن به بینی یا عدم مراقبت از بینی بعد از جراحی نیز باعث کج شدن آن می شود. رعایت تمام نکات لازم بعد از عمل بینی بسیار مهم است.

انتخاب جراح بینی خوب قبل از عمل، صبور بودن برای کاهش تورم و مراقبت از بینی بعد از عمل مهمترین اقداماتی است که از مشکل کجی بینی جلوگیری می کند. همچنین، پزشک گاهی اوقات ماساژ بینی را برای تسکین تورم بینی تجویز می کند. این کار باید توسط پزشک یا تحت نظر و راهنمایی او انجام شود.

 

آیا کبودی صورت بعد از جراحی بینی طبیعی است؟

بله، بسته به نوع پوست و میزان مشکل بینی، زیر چشم و اطراف بینی ممکن است کبودی داشته باشد.

 

علت گوشت اضافی بعد از جراحی بینی چیست؟

در همه انسان ها، زمانی که پوست آسیب می بیند یا آسیب می بیند، سلول های بدن شروع به بازسازی و ترمیم پوست می کنند. در برخی از افراد، نوع پوست به گونه ای است که وقتی پوست شروع به ترمیم خود می کند، ترمیم به درستی انجام نمی شود و با ایجاد گوشت اضافی زخم بهبود می یابد . این گوشت اضافی در اصطلاح علمی کلوئید نامیده می شود. کلوئید بینی باعث می شود که بینی ظاهر زیبای خود را از دست بدهد. برخی از علل گوشت اضافی پس از جراحی عبارتند از:

  • ایجاد تغییرات در پره های بینی
  • جراحی نادرست به خصوص در بینی های گوشتی که با ظرافت انجام نشده است.

اگر جراح مجرب باشد و با تکنیک های ظریف جراحی بینی آشنایی کامل داشته باشد، این پدیده به ندرت اتفاق می افتد. برای درمان این مشکل بعد از جراحی باید با یک جراح بینی خوب مشورت کرد تا راه درمان مناسب را تجویز کند.

سخن نهایی درباره بهترین جراح بینی در تهران

رینوپلاستی یا جراحی بینی یکی از عمل های رایج است که زیبایی بینی و عملکرد صحیح آن بعد از جراحی تا حد زیادی به انتخاب پزشک بستگی دارد. در این مقاله سعی شده است به ویژگی های بهترین جراح بینی در تهران نگاهی داشته باشیم و انواع بیشتری از طراحی بینی و جراحی های آنها را بررسی کنیم. امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم تا حدودی به شما در یافتن پاسخ هایتان کمک کرده باشیم. اگر سوالی دارید می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع

X لینکداین